[MD-sorular] ygs sinavlari

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
3 Nis 2011 Paz 12:43:06 EEST

Anlasildigi kadariyla bu sifre iddiasi osym'nin usengecliginden
kaynaklaniyor.

Sorulari secip bir master soru kitapcigi olusturmuslar. Bu master soru
kitapcigindaki bir soruda eger secenekler sayi ise, bunlar kucukten buyuge
siralanmis.

Ogrencilere verilen soru kitapciklarinda hem sorularin yerleri, hem
seceneklerin yerleri degistirilmis. Dogru yanitin bulundugu secenegin yeri
de degistirilmis. Yani her ogrenci icin ayri soru kitapcigi oldugu gibi, her
ogrenci icin ayri bir cevap anahtari var. Cevap anahtarlarinin da her
ogrenci icin farkli oldugunu acikca soylemediler, o yuzden aslinda biraz
suphe cekiyor.

Basina acikladiklari soru kitapciginda ise, herhalde master versiyonu vermek
istemedikleri icin, ama cevap anahtarini degistirmeye usendikleri icin,
sadece yanlis secenekleri degistirmisler. O yuzden kolayca bulunabilen bu
yontemle dogru yaniti bulmak mumkun olmus. Her soruda secenekler sayi degil,
bazilarinda esitsizlikler falan var ornegin. O yuzden her soru icin gecerli
olamiyor bu yontem.

Bunu soyleyecegimi hic dusunmezdim ama bu olayda osym hakli gibi duruyor.

Kerem