[MD-sorular] Ynt: Re: YGS Formülü

Burak Kaya burakvonkaya at gmail.com
3 Nis 2011 Paz 19:33:42 EEST

Sanmıyorum olduğunu. Yani olmuş olsaydı herhalde buna benzer bir olay olurdu
kesin.

Orada demek istediğim bu olayın insanlar içinde bu kadar büyümesini
garipsememek lazım zira her cevap anahtarına formül bulunabilirse de

"Master kitapcikta ise yanitlar kucukten buyuge siralanmis. Basina verilen
kopyada, master kitapciktaki yanlis yanitlar harmanlanmis ama dogru yanita
dokunulmamis. Boyle olunca tabii ki dogru yanit durmasi gerektigi yerde
(sirada) duruyor."

bu dediğinizin sonucu olarak basına giden testin cevap anahtarının
algoritmik karmaşıklığı olması gerekenden fazla düşük çıkmış (MD tartışma
grubundayız madem daha teknik terim kullanalım! :). Haliyle insanlar bunu
farkedince de bit yeniği aramaları garip değil.

"Tabii simdi yanitlanmasi gereken sorular sunlar: 1) Neden basina master
kopyayi dagitmadilar? 2) Eger gazetecilere ve kamuoyuna rastgele bir sinav
gorme olanagi tanimak istemislerse neden dogru cevabi da digerleriyle
birlikte harmanlamadilar? A"

Bu dediğinize ek olarak bir de şurası var tabi. CNN Türk'deki ilk haberde
şöyle bir ibare var: "Artvin'de avukatlık yapan Ayla Varan, sorularda
şifreleme sistemi olduğu konusunda aldığı duyumun ardından". Şifreleme
sistemi olduğu konusunda birinden duyum alınması da ilginç tabi. Yani
birisinin durup dururken cevap anahtarını üretecek en kısa kuralı -ya da en
kısa olmasa da kısa herhangi bir kuralı- bulmaya çalışması biraz garip
geliyor bana.