[MD-sorular] Ynt: Re: YGS Formülü

Yuksel YILDIRIM xleopar at yahoo.com
3 Nis 2011 Paz 21:02:47 EEST

yasananlar, yanlis anlasilmasin ama;

-- delinin biri kuyuya bir tas atmis, kirk akilli cikaramamis,
-- okuzun altinda buzagi aramak,

turunden..

asagida sorulan sorularin cevaplarini bilemem ama altinci hissime dayanarak soyluyorum, ben bu sifreleme?! denen seye inanmiyorum, taa basindan beri de inanmadim..

(suanda adaylarin butun kitapciklari internette.. incelemek isteyenler incelesinler.. benim ygs'ye giren cocugum yok, ve aday sifresi gerektiriyor, o yuzden bakamiyorum..)

nedenlerime gelince..

birincisi; anladigim kadariyla; adamlar, basina vermek uzere normal aday kitapciklarindan farkli bir kitapcik hazirlamak istemisler, ancak, sanirim cevap anahtarinda karisiklik olmasin diye, yahut esas/master? cevap anahtari ile basina verilen kitapcikin cevap anahtari ayni olsun diye, amaclari her neyse, boyle bir harmanlama yapmislar.. sifreleme denilen sey, muhtemelen bu amaca yonelik basit bir "trick" uygulamasi..

ikincisi; akil var, mantik var: boyle basit kel-alaka bir sifreleme?! olur mu?
haydi var diyelim: osym'deki yoneticiler, cok affedersiniz, bu kadar "salak" tipler mi ki bu tur bir sey ortaya cikinca dusunmezler mi boyle buyuk bir riski goze alsinlar, skandala kucak acsinlar..?

bence "bir kasik suda kopartilan firtina"da sorun gayet net ve cok acik: iyi ki osym baskanini akepe atadi..!!!  yumulun koclarim benim !!!  baksaniza baskanin tipi de fetoscu zaten.. :))

bir de bu gozle bakin, tarafsiz olarak..
,,,

isin tantanasi ve sakasi bir yana..

esas soru su olmaliydi: niye hala osym var, niye hala merkezi sinavlar yapiliyor universitelere girmek icin?

--osym ve bu tur sinavlar, 12.eylulculerin ulkemize caktiklari birer darbeci kazigi degil mi? bence oyle.. --bir insanin gelecegini 2 saatte belirlemek gibi bir sey olabilir mi?? ezberci, analitik dusunmeden yoksun, tamamen test sonuclarini en hizli bulmaya yonelik bir egitimin (ve de trilyonluk, bosa giden bir sektorun) musebbibi bu sinavlar degil mi?

tam da firsat gelmisken, tartisacaksak konu bu olmali, bence..

saygilar..