[MD-sorular] ygs'de sifre

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
7 Nis 2011 Per 00:07:43 EEST

Evet kaldirilmis nedense, bu da ilginc.

Dun ODTU Kriptoloji bolumunden bir ogretim uyesinin yaptigi aciklamayi
izledim. Tum kitapciklari olmasa da bir kismini incelemisler. Soylediklerine
gore cevap anahtarlari rastgele (yani uniform) belirlenmemis, belli bir
yontemle belirlenmis. Cembersel permutasyon ile de bir ilgisi var sanirim.
Zaten OSYM baskani da ogrenci sayisi kadar farkli soru kitapcigi oldugunu,
ama o kadar cok cevap anahtari olmadigini soylemisti. Kac tane oldugu
sorusunu da yanitsiz birakmisti.

Cok iyi bildigim bir konu degil ama burada bilen vardir, yazayim. Bu ogretim
uyesi bunlardan bahsetmedi tabi. Ama benim anladigim kadariyla osym'nin
algoritmasiyla olusturulan cevap anahtarlari kumesi, uniform dagilim icin
olmasi gereken "asymptotic equipartition property"yi saglamiyor. Yani cevap
anahtarlari gercekten uniform bir dagilimla uretilmis olsaydi, bu sinavda
OSYM'nin kendi algoritmasiyla elde ettigi cevap anahtarlari kumesini
uretmenin olasiligi asimptotik olarak sifira yaklasirdi. Ilgili birkac
baglanti vereyim:

http://en.wikipedia.org/wiki/Asymptotic_equipartition_property

http://en.wikipedia.org/wiki/Typical_set

Yaniliyor da olabilirim. Daha iyi bilen biri konuya daha teknik bir aciklama
getirebilir belki.

Kerem