[MD-sorular] YGS Şifre

dede dede_47 at mynet.com
9 Nis 2011 Cmt 22:08:55 EEST

Sayın Liste Üyeleri;
Sayın Ali Nesin; bugünkü Taraf gazetesin de YGS sınavlarıyla ilgili
olarak;
“....Şaibe elbette düşmüştür ama
bana sorarsanız
sınava hile hurda sokmaya çalışan biri çok daha zeki ve uyanık olur.
Böylesine çocukça hatalar yapmaz
ve kendini ele verecek master
kitapçığını basına ve kamuoyuna sunmaz. Ayrıca 1000 kişiyle paylaşılan
bir sır hiçbir zaman sır olarak kalamaz. Bu kadarını da düşünebilmeleri
lazım” demiş.
Ortalama eğitim süresi kişi başına 3.5 yıl olan bir topluma göre; YGS'de
tezgah
kuranlar "çok zeki ve uyanıkça"
bir şifreleme yapmışlar.Ya ne yapsalardı?
Eliptik eğriler veya RSA yötemi mi kullansalardı?Bu listeye üye olanlar
ülkede ki en zorlu bir eğitimi, diğerlerine göre "anlayarak/kavrayarak"
almalarına rağmen 15 gündür bu "şifrelemeyi" çözmeye çalışmıyormuyuz?
Eğer  ÖSYM içinden veya öğrencilerden "namuslu/vicdanlı" birileri bu
durumu
"ihbar" etmeseydi, değil Artvinli avukat/öğretmen; RSA şifrelemesini
bulanlar, Enigmanın şifresini çözenler bile uğraşsaydı  bu
şifrelemeyi çözemezlerdi!
Tezgahlayanlar şunu hesaba katmadılar:Ülkede herkesi, kendileri gibi sanmalarıtezgahlarını
bozdu.Demek hala "dürüst/namuslu" insanlar var bu ülkede!
Unutulmasın: En zorlu teoremin kanıtı genellikle çok basit olur!Çoğunlukla
bu
basit kanıt o kadar basittir ki genellikle akla gelmez ve düşünülmez,
zorlukta
buradan çıkar.
Toplumun eğitim düzeyi ortalama 3.5 yıl olunca, tabii aldatmaların
derecesi
de buna uygun oluyor.Fazla "zeki ve
ileri" aldatmacaların karşılık bulabilmesi için
eğitim düzeyi ortalama 15 yıl olması gerekir.
Malum:Sözlerinizin değeri; karşınızdakinin anlama kabiliyetiyle
sınırlıdır!
Saygılarımla...
A.Kadir Değirmencioğlu

		Facebook ve Twitter hesaplarını tek yerden güncelle, anında paylaş!
Hemen tıkla!