[MD-sorular] Ynt: Re: Bir Soru

dede dede_47 at mynet.com
11 Nis 2011 Pzt 18:16:52 EEST

Sayın Kerem Altun;

Sorduğum “böcek+lastik bant” sorusunun,
İhsan isimli

üyenin sormasıyla bu liste de 2007 yılında
tartışıldığını

verdiğiniz linkleri inceleyince anladım.(Kolay
unutmam;

listeye üye olmadan önce tartışılmış) Ben soruyu,

V.V. Nabiev’in
“ALGORİTMALAR”
isimli kitabında

gördüm.(kitapta çözüm verilmemiş, okura bırakılmış)

İhsan isimli üyenin sorduğu soru (rakamlı değerler)
hariç,

içerik olarak benim sorduğum soruyla aynıdır.Ancak
sizin

çözümünüz; sorunun orijinal sorulmuşunu değil;lastik bandın

sürekli sabit bir
hızla çekildiği ve böceğinde sürekli yine sabit

bir hızla yürüdüğü (yani sürekli değişkenler) durum için
verilmiş.

Bu itibarla çözüm zorunlu olarak diferansiyel
denklemler ile

olacak ve öyle de çözmüşsünüz zaten.Halbu ki benim
(dolayısıyla

Sn.İhsan’ın) sorusunda değişkenler sürekli
değişmiyor;

süreksiz/sıçramalı değişmektedir.(1 sn boyunca bandın
boyu

sabit kalıyor, böcek sabit hızla ilerliyor; 1.saniye
sonunda

“görünmez bir el(!)” aniden lastiğin
boyunu ilk boyu kadar

çekip uzatıyor, böcek bundan sonra tekrar 1 sn. boyunca
sabit

hızla ilerliyor…..v.s )

Benim sorduğum haliyle sorunun fark denklemlerle
çözülmesi
gerek,

(Sanırım,Sn. Serhat Doğan bu çözüme çok yaklaşmış, ama
analitik

ifadeyi vermemiş; ben de henüz bulamadım; uğraşmaya
devam!)

Bu analitik çözümü  bulanlar yazarsa memnun olurum.

Sağlık ve esenlik dileklerimle

A.Kadir Değirmencioğlu