[MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 817, Konu 1

Kutluhan Özdemir kutluhanoz at gmail.com
7 Ağu 2011 Paz 16:55:36 EEST

Merhaba;

Genel gorelik ile ilgili uzerinde biraz kafa yorup biraz arastirma yaptiktan
sonra yazmak istedim bunlari tabii ki teori boyutundalar kesin yargilar
uzerine konusmak istemem,dilim dondugunce anlatmaya calisayim...

Dünyanın kendi ekseni etrafında dönüş hızı saniyede 0.463 km
Dünyanın güneş etrafındaki dönüş hızı saniyede 30 km
Güneşin kendi ekseni etrafında dönüş hızı saniede 19.44 km
Güneşin galaksi merkezi etrafındaki dönüş hızı saniyede 220 km
Galaksinin kendi merkezi etrafındaki dönüş hızı saniyede 254 km

bunlar donus hizlarimiz ve yine buldugum bir kaynaga gore

samanolu galaksisinin evrendeki hızı saatte 950000 km diye ama bu kendi
kendi etrafındaki hızı sanırım http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/471269.asp
seklinde galaksimizin evrendeki hizi...

dünya güneş etrafında kışın güneşe daha yakın geçer ve açısal momentumun
korunumu kuralınca hızı artar. peki soru; biz bu hız artışına bağlı
savrulmayı neden hissetmiyoruz ?

Çünkü bizim de Güneş 'in etrafında dönen bir kütlemiz var ve yer ile aynı
hıza birlikte çıkıyoruz. Ayrıca her ne kadar Yerin hızı artsa da bu duyu
organlarımız ile hissedebileceğimiz bir etki değil. En azından bu etkiyi
hissedebilecek yeteneğe sahip değiliz. Sarsıntı konusunda bahsedilebilecek
en büyük etkinin med cezir olduğunu da vurgulamak isterim. Hergün iki defa
kütleçekimsel farklılık yaşıyoruz ama hissedemiyoruz.

yazilarimin bir kismi alintidir belirtmek isterim...
elimden geligince

dn: med cezirin ay ile dunya arasinda ki kutlu cekimi teorisinden biraz daha
farkli bir boyutu fakat incelemeye deger sanirim.

dn2: yazim hatalari icin uzgunum,rahat bir sekilde yazamadim.