[MD-sorular] Ynt: Matematik Alan ?

dede dede_47 at mynet.com
8 Aðu 2011 Pzt 23:05:14 EEST

Sayın Mahlike Kuban;
Hiç aklıma gelmemişti: "MatematikTEKİ ALAN" sözünün anlaşılamayacağı!
Türkçe de kelime sonlarındaki eklere dikkat etmek gerekir.Şimdi şu sözlerin neresi
anlaşılmaz?
1)BahçenizDE Kİ çiçek; (Size ait olan bir bahçede ki bir çiçek anlaşılmalı değil mi?)
2)EvinizDE Kİ masa; (Size ait olan evinizde ki bir masa anlaşılmalı değil mi?)
3)ElinizDE Kİ kalem; (Sizin elinizde olan bir kalem. anlaşılmalı değil mi?)
Bunun gibi çok örnek verilebilir.Dolayısıyla ...DE Kİ;...TE Kİ ekleri;
"bir yere, bir konuya, bir kişiye ait olan, o nunla ilgili/alakalı" anlamı katar Türkçe de..
Ben "Matematikte ki ALAN derken "matematik biliminde ki ALAN"
(İngilizcesi: AREA) kavramının değil, başka bir anlamı olan bir ALAN'ı
(İngilizcesi: FİELD) amaçlamıştım.Bildiğiniz gibi "matematikte ki ALAN",
kapalı bir bölgede ki,(veya bir eğrinin altında ki),bölge büyüklüğünün, kullanılan
birim cinsinden kaç birim bulunduğunun saptanması işidir.(Alan hesaplamak!)
Liste üyeleri genel olarak matematikle ilgili olmaları nedeniyle matematikte ki
kullanılan, hesaplanılan ve skaler bir sayı olan ALAN ile vektörel bir sayı
(yani yönlü,doğrultulu ve genliği olan) olan fizik biliminde ki ALAN kavramlarının
karıştırılmaması için,bu ayırımı/uyarıyı yapmıştım.
Umarım açıklamam yeterli olmuştur.
Bir daha "bilmeden" ziyade "anlatmanın/anlatabilmenin" daha önemli/zor olduğunu gördüm!
Sağlıklı bir yaşam dileklerimle,
A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu

Merak ettim:Siz (ve sorduğunuz sınıf arkadaşlarınız) anlattığım bu iki ALAN kavramını
ayraç içerisinde çok kısa ve doğru anlaşılacak şekilde nasıl ifade ederlerdi?