[MD-sorular] Ynt: RE: Ynt: Matematik Alan ?

dede dede_47 at mynet.com
10 Aðu 2011 Çar 00:16:18 EEST

Sayın Mahlike Kuban;
Size yanıt vermeyecektim; pek az analiz/sentez yeteneği olan herkes,
sadece "yanıtlamak için" yazdığınız yanıtta ki "içeriksizliği" görüp
anlayabilir.Ama yaptığınız/yazdığınız bir yanlış var ki bunun
düzeltilmemesine gönlüm elvermedi:
Bir dilde ki kelimeler, kullanıldıkları bilim/bilgi/konuya göre
anlam kazandıklarını bilmeniz gerek!Benim, sizce anlaşılmayan
"Matematikte ki ALAN" sözcüğünü kullandığım iletilerde konu
FİZİK bilimine aittir. Fizik biliminde ki ALAN kavramıyla,
matematik biliminde ki ALAN kavramlarını açıklarken,daha
açıklayıcı olması bakımından Fizik bilimindeki alan için verdiğim
İngilizce "FİELD" kelimesinin matematik bilimindeki anlamı olan
"CİSİM" anlamını vererek kendinizce "dalga" geçmenizi size
yakıştıramadım!Bu ingilizce kelimenin anlamının her bilim dalında
 "CÄ°SÄ°M" olacağını kesin biliyorsanız(!) lütfen GOOGLE:
Electromagnetic Field;
Electric Fields;
Magnetic Field;
Gravitation Field;
kelimelerinden birini yazın ve karşınıza çıkacak metinlerde geçen
FİELD kelimesine, CİSİM anlamı vererek Türkçe'ye çevirin.
Kendinize daha bir güveniyorsanız, bu çevirinizi FİZİK bilen
birilerine de okutun!Onların size nereleriyle ve nasıl güleceklerini
sanırım hayatınızın "en tatsız hatırası" olarak ömrünüzün sonuna
kadar hatırlarsınız!Ben FİELD kelimesine, konu FİZİK olduğu için
vektörel bir büyüklük olan ALAN anlamını verdim.
(Fizik biliminde bu kesin doÄŸrudur.).EÄŸer konumuz coÄŸrafya
olsaydı, FİELD kelimesinin Türkçe anlamı elbette
TARLA/ÇAYIR/OTLAK/MEYDAN olacaktı!
Bunlarda muhatabi "ti" ye alacak ne var ki?
Bu listeye (Amatörce) matematik, fizik ve sosyal olaylar dışında
hiçbir konuda  ileti yazmadım; nasıl ALLAME (her ÅŸeyi bilen) oldum,
anlayamadım.
Ben artık size yanıt vermeyeceğim.Bu iletim size yanıt değil,
yaptığınız yanlışın düzeltilmesidir.
Sağlıklı bir yaşam dileklerimle,
A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu