[MD-sorular] Ynt: zor bir soru

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
15 Ağu 2011 Pzt 13:43:58 EEST

Sorulariniza yanitlarim soyle:

1. Sadece 30 ve 40 katlilari kullanamazsiniz, cunku kurallara gore ornegin
30 katli kule dikmek icin zaten komsu karelerin birinde 10, birinde 20 katli
kule olmasi gerekiyor.

2. 2x2'lik sehirde 40'lik kule yerlestiremezsiniz. Cunku bir kareye 40'lik
kule yerlestirebilmek icin o karenin komsusu olarak en az bir 10, en az bir
20, en az bir 30 katli kule olmasi gerekiyor. 2x2'lik sehirde karelerin 3
tane komsusu bile yok, her karenin 2 komsusu var.

3. 40'lik kuleyi diktiginiz anda komsulardan birinde 10, birinde 20, birinde
de 30'luk kule olmali. Dolayisiyla kuleyi diktiginiz anda (20,30,30,20) veya
(20,30,30,30) gibi bir konfigurasyon olamaz. Ama (10,20,30,30) olabilir.
Tabii bu 40'lik kuleyi diktikten sonra ornegin komsusu olan 10 katli kuleyi
yikip daha cok katli bir kule dikebilirsiniz (tabii kurallar izin
veriyorsa).

Kerem