[MD-sorular] Ynt: kýrýk çýkýk abuk sabuk

dede dede_47 at mynet.com
18 Aðu 2011 Per 02:29:09 EEST

Sayın Cemile Sungurlu;
Matematikte bir "amatör" olduğumu defalarca yazdım;
iletinizde belirttiğiniz "cebirsel yapı" yerine "sürç-ü lisan" edip
"cebrik yapı" dememi bir "derece" mazur görebilirdiniz!Keşke bu
iletiyi yazmadan önce örütbağa (internet) CEBRİK veya
CEBRİK YAPI(LAR) yazıp, çıkan yazıları bir inceleseydiniz!
Benim gibi "amatör" olmayan, ömrünü "matematik bilimini"
öğrenmeye/öğretmeye adamış nice insanın (size göre ucube olan)
"cebrik/cebrik yapı" sözcüklerini nasıl kullandıklarını görebilirdiniz!
Bu arada "cebirin tarihi" konusunda derin bilginize de hayran oldum!
Sümer, Babil, Mısır, Hint ve Eski Yunan v.s gibi halkların ürettiği
"cebir" bilgileri demek ki "yokmuş", bizlere hep yanlış öğretmişler!
Demek "bir anlamda" cebir bilimi, Ebu Abdullah Muhammed bin
Musa el-Harezmi (hem de Türk!) tarafından kurulmuş!
"Cebir bilimi" tarihçilerine "cebirin tarihini" yeniden yazmak gibi
bir görev de çıkardınız,durup dururken!
En iyi dileklerimle selamlar...
A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu