[MD-sorular] nek ve Otlak

dede dede_47 at mynet.com
25 Ara 2011 Paz 19:17:32 EET

Sayın Üyeler;

MD’ nin 1996-V sayısının 13-17 sayfalarında Sn. Sinan Sertöz’ ün

“Eşekliğin Alemi Yok!” isimli, esprili bir dille anlattığı
sorulu/yanıtlı

bir yazısı var.Ben de bu yazıdan/sorudan esinlenerek aşağıda ki
soruyu kurguladım:

Bir otlakta, daire
şeklinde R yarı çaplı olan ağacın bir noktasına L=2πR

uzunluğunda bir ip
sabitlenmiş ve ipin diğer ucuna ise "noktasal" kabul

edilecek bir inek bağlanmıştır.Başlangıçta
ip,gergin ve daireye teğet

konumdadır.İneğimiz
çayırda kaç birim karelik alanda ki otları yiyebilir?

İpin sürekli gergin tutulması halinde çevirebileceği alanı
bulabilmek için

“noktasal ineğimiz” in çizebileceği yörüngenin parametrik
denklemlerini;

 x(t)=(L-Rt)Cos(t)+RSin(t); y(t)=(-L+Rt)Sin(t)+RCos(t)

şeklinde buldum.Kolaylık amacıyla R=1 alarak; bu parametrik
denklemlerin

çevireceği alanı bulurken;

a) Alanı parametrik denklemler de hesaplarken farklı,

b) Alanı polar koordinatlar da hesaplarken farklı,

olarak buluyorum. Halbuki iki koordinat sisteminde de bu
alanın aynı

olması gerektiği açık.Nerede hata yapıyorum, işin içinden
çıkamadım.

Bu alanı her iki sistemde de aynı sonucu verecek şekilde
hesaplayacak

bir liste üyesi var
mı?

Saygıyla…