[MD-sorular] Olasılık

yigit akgok akgokyigit at gmail.com
15 Şub 2011 Sal 23:21:36 EET

Merhaba, ben farkli bir yanit buldum. Yanlis dusunduysem de nerede yanlis
yaptigimi bulamadim. Yardimci olursaniz sevinirim.

Telin uzunlugu n birim olsun;

Ilk olarak teli 2'ye bolelim. Ayrilan 2 parcadan kisa olanin uzunlugu x
olsun. Diger parcanin uzunlugu da (n-x) oldu. Ucgen olusabilmesi icin (n-x)
uzunlugundaki parcanin 2 ucundaki (n/2 - x) kadarlik mesafeden kesmemeliyiz.
Arada kalan x uzunlugundaki yerden kesersek ucgen olusabilir.

Bu durumda (n-x) uzunlugundaki parcanin "x" uzunlugundaki bolgesini
kesmemizin olasiligi (x/(n-x)) olmus olur. Yani olasilik ilk kesme hamlesine
bagli olur. Ki dusununce mantikli geldi, ilk once telin kenarindan kesersek
olasilik dusuk olur. Fakat ilk olarak ortasina yakin bir yerden kesersek,
parcalarin ucgen olusturma olasligi artar,

Ayrica Fatih Bey'in cozumunu de kagitta yaptim. Koordinat eksenine cizince
dogrulari (koordinat ekseninin sadece pozitif kisimlarini cizdim daha
uzunlugun negatif olamayacagini goz onunde bulundurarak) Olusan ucgenin
alani 8br2 -sekiz birimkare- oldu, fakat herhangi bir buyuk ucgen goremedim.
4'e 4'luk bir kare olustu, eger onlarin alanini da oranlayacak olursak cevap
50% cikiyor.

Ucgenlerin yukseklikleri konusunda hic dusunmedim. Alanim matematik degil,
beni asar diye dusundum:))

Tekrar dusunup yanitlayabilirseniz sevinirim.
Kolay gelsin.