[MD-sorular] MD Okurlarına

dede dede_47 at mynet.com
11 Oca 2011 Sal 23:26:04 EET

Değerli MD okurları;
MD'nin 2010 III sayısında "basit bir hata" gördüm:
63.üncü sayfa da  "2.Küplerin Toplamı" anlatıldıktan
sonra.64.üncü sayfada "3.Dördüncü Kuvvetlerin Toplamı"
anlatılmaya başlanıyor.Ancak bu bölümde hep "küp",
"küplerin toplamı" geçmektedir.Halbu ki bu bölümde
"küp" yazılan her kelimenin yerine "4.kuvvet" ve
"küpün toplamı"  yazılan her kelimenin yerine de
"4.kuvvetler toplamı" yazılması gerekir.
Ya baskıdan, ya editörden ya da yazandan
kaynaklanan basit bir hata!Okuyanlar bunu kesinlikle
göreceklerdir,ama yazmamak bu güzel dergi ye
kötülük olur diye düşündüm.....ve yazdım.
Bu arada, derginin en çok hoşuma giden yazısı
"Okurlardan" gelen mektupların yanıtlandığı bölüm.
Okurken çok gülüyorum,bazen 2 kere okuyorum.
Bu bölümü hazırlayan her kimse,tebrik ediyor ve
teşekkür ediyorum bu keyifli sayfa için.Ancak
sorulan soruların "gerçekten" sorulmuş olmasını da biraz
kuşkuyla karşılıyorum.Bu tip soruları sanki
"MD okuyabilecek bilgide olan birisi" sormazmış,
sayfayı hazırlayanın vermek istediği mesaj doğrultusunda
"kurguladığı" soruları sorup,aklında ki mesajı veriyor
gibi de bir his var içimde.. Bilenler açıklarsa sevinirim.
Her şeye rağmen bu "güzel dergiyi" hazırlayanlara
bir kere daha teşekkür ediyorum.
Saygıyla/esenlikle...
A.Kadir Değirmencioğlu

Not:Keşke "2.Küplerin Toplamı" nın anlatıldığı yerde;
(6a^2-4ab+4b^2)^3=(3a^2+5ab-5b^2)^3+(4a^2-4ab+6b^2)^3+(5a^2-5ab-3b^2)^3
güzel eşitliğine de yer verilseydi! Arşivleme açısından çok iyi olurdu.
Meraklısı, dergide bu bölümün yanına uygun bir yere bu eşitliği de
yazabilir.

		İngilizce seviyenizi test edebilirsiniz. Tıklayınız.