[MD-sorular] Radial Bazlı fonksiyonlar

bahar baharizan at hotmail.com
22 Oca 2011 Cmt 01:48:59 EET

Merhabalar,

İki formülde grupdan gelen mailde görünmediği için aynı soruyu ikinci kez
gönderiyorum.

Radyal bazlı fonksiyonlarla(RBF) enterpolasyon konusu ile ilgili bir sorum
var.
RBF ile enterpolasyonun ana bağıntısı şöyle:

Açıklama: Açıklama: Açıklama: cid:image001.png at 01CBB96C.F027AE50

Q: RBF türünü (thin plate spline, multiquadric, gauss gibi); parantez
içindeki ifade ise trend yüzeyini göstermekte.

a ve b katsayılarının çözüm yolu olarak iki tür çözüme rastladım.

-       Birincisi: Mevcut verilerden lineer trend geçirip kalan artık
değerler yardımıyla a katsayılarını bulmak.

-       İkincisi:

Açıklama: Açıklama: Açıklama: cid:image002.png at 01CBB96F.F20148F0

Koşullarını da ilk bağıntıya ilave ederek oluşan sistemde a ve b
katsayılarını aynı anda hesaplamak.

Aynı veri seti ile çözüm yolunu farklı RBF için denedim.Örneğin;

Multiquadrik fonksiyonu için birinci yöntem,

Thin plate spline fonksiyonu içinde ikinci yöntem daha iyi sonuç verdi. (
hesapladığım mo değerlerine göre)

Şimdi sorum şöyle koşul bağıntısını ilave etmeden birinci yöntemdeki gibi
çözüm ne kadar doğrudur? farklı veriler için RBF ile enterpolasyonu
denediğimde mo a bakarak mı çözüm yöntemini belirlemem lazım.

İyi çalışmalar dilerim.

Leyla ÇAKIR

Harita Mühendisliği

Karadeniz Teknik Üniversitesi