[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Merhabalar

dede dede_47 at mynet.com
22 Oca 2011 Cmt 11:41:50 EET

Sayın Zati Lokum;

Aşağıda ki metinde Q(N)=Pi(N)-Tümlev(t; 2’den
N’
ye:dt/Log(t) dır:

“…………………………………………….

All of these results about Pi(N) can be proved from
theorems
relating to the

distribution of the zeros of Zeta(s).If
Riemann’s hypothesis
is true,then

for N→∞;   Q(N)=O(x^(1/2)Log(N) ;
(23)

But this is can not be proved at present.On the other
hand, if (23) could be

proved,or even if it could be shown that for any  (epsilon>0)

Q(N)=O(x^(1/2+epsilon); N→∞,

Riemann’s hypothesis
would be true.

………………………………………………….”

Çevirisi:Pi(N) için (önceden bulunan) bu sonuçların
hepsi, Zeta(s)’ın

sıfırlarının dağılımı hakkında ki teoremlerden
kanıtlanabilir.Eğer

Riemann varsayımı doğru ise o zaman N→∞
için;

Q(N)=O(x^(1/2)Log(N) ; (23)
(olmalıdır.)

Fakat bu henüz kanıtlanmamıştır.Diğer taraftan, eğer
(23)
kanıtlanırsa,

Yalnızca/sadece
herhangi bir (epsilon>0 ),Q(N)=O(x^(1/2+epsilon);
N→∞,

kanıtlanmış olacaktır.Bu durumda ise Riemann
varsayımının
doğru olduğu

(kanıtlandığı) anlaşılmış olacaktır.

Şu halde:Sayın Egesel Azuz’un yazdığı
bağıntı,Eğer Riemann
varsayımı

doğru ise (kanıtlandıktan sonra) doğru olacak( kanıtlı
sayılacak) bağıntıdır.

Bu haliyle,Riemann varsayımının "doğru olduğu"
varsayımıyla
yazılmaktadır.

Dolayısıyla doğrudan Riemann varsayımından çıkan bir
sonuç
olmayıp,

bu varsayımın "doğru" kabul edilmesiyle elde edilen bir
sonuçtur.

İşte bu ve buna benzer nedenlerle Riemann varsayımının
kanıtlanması

(kanıtına 1 milyon dolar ödül konulması) önem
taşımaktadır.

Sağlık dileklerimle..

A.Kadir Değirmencioğlu

Not:O(....) sembolu,büyük "O" sembolüdür.