[MD-sorular] Ynt: Re: Anlayamadım

dede dede_47 at mynet.com
22 Oca 2011 Cmt 20:37:59 EET

Sayın E.Mehmet Kıral;
Üyelerden Sayın Ozan Çelik,bu sorumla ilgilenip,konuyla ilgili
aşağıdaki linki bulup bana özel yanıt vermişti (Kendisine bir kez
daha teşekkür ediyorum) Bu linkin incelenmesinden asal sayı olanın
A^(3^n) değil;Taban fonksiyonu(Floor
Function)[A^(3^n)] olduğu
anlaşılıyor.Yani; A^(3^n)
hesaplanıp,çıkan sayının kesir kısmi
atıldıktan sonra kalan tam sayının asal olacağı kanıtlanmış.
Bende ki kitabta bu Taban fonksiyonu belirtilmediği için
(belki de basım hatasıdır)anlaşılmazlık buradan kaynaklanıyor.
İlgilenenlerin,gereksiz zaman kaybını önleme balkımından bu
iletiyi yazma zorunluluğunu duydum.
Esenlik/sağlık dileklerimle..
A.Kadir Değirmencioğlu

Link:http://mathworld.wolfram.com/Mills