[MD-sorular] sylvester' s law

Burak Kaya burakvonkaya at gmail.com
27 Oca 2011 Per 02:37:00 EET

Uzayın boyutu üzerinde tümevarım yaparak, sonlu boyutlu bir vektör uzayı
üzerindeki her T Hermitian operatörü için, uzayın T'nin özvektörlerinden
oluşan bir tabana sahip olduğunu gösterebilirsiniz. Detayları atlarsak
argüman kabaca şöyle:

Öncelikle her zaman bir özvektör bulabileceğinizi gösterin. Bir v1 özvektörü
alıp bunun "orthogonal complement"ine bakın -W diyelim buna. T'nin W'ya
kısıtlanışı da Hermitian olduğundan tümevarım hipotezi uygulayarak W için
{v2,v3,...,v_n} şeklinde bir taban bulabiliriz. Operatörü {v1,v2,...,v_n}
tabanına göre yazmak istediğinizde köşegenleşmiş olacak.