[MD-sorular] Elementer Sayı Kuramları

Baris Paksoy baris.paksoy at gmail.com
30 Tem 2011 Cmt 09:25:28 EEST

a>1 iken a ile 2a arasında en az bir asal olduğunu biliyoruz. Diyelim p,
a'yı aşmayan en büyük asal. a!'i asal çarpanlarına ayırdığınız zaman bu p
asalının kuvvetinin 1 olduğunu göreceksiniz. Bunuda Bertrand Postülası ile
gösterebilirsiniz.(Bu kısım oldukça kolay ve fikri anlamak açısından kritik,
o yüzden size bırakıyorum) a!'in bir n=1'den farklı bir kuvvet olması için
asal çarpanlarına ayırdığımızda her asalın kuvvetinin 1'den farklı ortak bir
d sayısı tarafından bölünmesi gerekir. a'yı aşmayan en büyük asal olan p
sayısının kuvveti hep 1 olduğu için n=1 olmak durumundadır.