[MD-sorular] bir soru daha

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
9 Haz 2011 Per 11:03:38 EEST

Evet barizmis. Ama ben x'Ax > 0 taniminin yalnizca simetrik A icin gecerli
oldugunu bilmiyordum. Herhangi bir matris icin gecerli olmuyor cunku.
Listede bilmeyenler vardir belki, yazayim. Ornegin,

1 3
0 1

1 0
3 1

matrislerini alalim. Positive definite tanimini eigenvalue'larin pozitif
olmasi olarak alirsak, ki ben oyle zannediyordum, bunlar positive definite.
Ama toplayinca,

2 3
3 2

matrisi cikiyor. Bu positive definite degil. Cunku zaten bu topladigimiz
matrislerin simetrik kismi positive definite degil.

Guzel sinav sorusu olur bence bundan.

Kerem