[MD-sorular] RE RE: Re: bir soru daha

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
19 Haz 2011 Paz 15:26:41 EEST

sigma da kullandığınız aksiyomları göstermek üzere "sigma & phi_1 & phi_2 & ... & phi_(n-1) => phi_n" formülü de bir totolojidir. Alın size totoloji!
sigma sonsuzsa o tirnak icindeki formülü yazamazsiniz. Sigma'nin kanitta kullandiginiz sonlu altkümesini almaniz gerekiyor.
Matematiksel kanitlarda "bu bir totolojidir" lafi geciyorsa genelde sizin söylediginiz anlamda gecmez. Yani valid anlaminda kullanilmaz. Wikipedia'dan alinti yapiyorum, kendim anlatmaya üsendim: In the context of predicate logic, many authors define a tautology to be a sentence that can be obtained by taking a tautology of propositional logic and uniformly replacing each propositional variable by a first-order formula (one formula per propositional variable). The set of such formulas is a proper subset of the set of logically valid sentences of predicate logic (which are the sentences that are true in every model).