[MD-sorular] Kumeler (Sayilabilir-Sayilamaz kumeler)

Burak Kaya burakvonkaya at gmail.com
7 Mar 2011 Pzt 20:37:00 EET

Eğer Tibet Efendi'nin çözümündeki fonksiyonu doğru şekilde ayarlamakla
uğraşmak istemezseniz de P(N)'den (0,1)'e kodladığınız basamakların
aralarına 0 koyarak birer basamak daha açıp fonksiyonun örten değil ama
birebir olmasını sağlayın. Daha sonra (0,1)'den P(N)'ye de birebir fonksiyon
yazın (gene aynı şekilde), sonra şu teoremi uygulayın:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cantor-Schroder-Bernstein_theorem

Yazdığınız 1'in doğru olduğunu da bunu kullanarak gösterebilirsiniz.
Elinizdeki küme {a1,a2,...,an} gibi bir kümeyse bunu (p_k, k. asalı
belirtmek üzere) p_(a1).p_(a2). ... . p_(an)'e yollayın. Bu birebir bir
göndermedir. Öteki taraftan da birebir gönderme yazarsanız işiniz tamam.