[MD-sorular] FW: olasılık

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
11 Mar 2011 Cum 13:31:54 EET

Herhalde bu karelerin kenarlari uzerinde hareket edecekler. Bu durumda ben
5/16 buldum. Ama cozumu burada aciklamak zor. Deneyeyim yine de. DB dogru
parcasini cizin. Bu karenin icindeki karelerin kenarlarini (daha dogrusu
koselerini) iki noktada keser. E ve F noktalari olsun bunlar. Bu iki fare
ancak D, E, F veya B noktalarinda karsilasabilirler. Bir farenin D
noktasindan gecme olasiligi 1/8, E noktasindan gecme olasiligi 3/8, F
noktasindan gecme olasiligi 3/8, B noktasindan gecme olasiligi ise 1/8'dir.
Her iki fare de bu noktalardan gecmeli, yani aradiginiz olasilik,

(1/8)^2+(3/8)^2+(3/8)^2+(1/8)^2=5/16

olmali.

Kerem