[MD-sorular] scheme tanımı

Ezgi Kantarcı ezzzgi at gmail.com
20 Kas 2011 Paz 16:47:16 EET

Schemeler çoğu kaynakta Spec, yani asal idealler üzerinden tanımlanıyor.
Biz de derste bunun yerine Spm, yani maksimal ideallerden tanımlayıp aynı
teoremlerin bu şeklini kanıtladık. İki tanım eşdeğer değil gibi, ama aynı
işlevi görüyorlar, en azından bizim işlediğimiz kısımda. Ben de bu iki
tanımın farkını anlamaya çalışıyorum, birini değil diğerini kullanmanın
avantajı nedir, ve ne dereceye kadar eşdeğerler. Bu konuda bilgisi olan
veya önerebileceği kaynak olan varsa benimle paylaşabilirse sevinirim.
Sevgiler,
Ezgi