[MD-sorular] Lise seviyesinde araştırma konusu

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
24 Kas 2011 Per 03:47:16 EET

Vektorler konusunda aklima gelen birkac fikir
2 boyutlu duzlemde iki vektoru altalta yazip olusan matrisin determinantini
alinca bu iki vektorden olusan paralelkenarin alanini verir. 3 boyutta 3
vektoru altalta yazinca olusan matrisin determinanti da bu uc vektorun
olusturdugu paralel yuzeylinin hacmi.
Bunlarin sebepleri nelerdir. 3 boyutta 2 vektorun olusturdugu
paralelkenarin alani nasil hesaplanabilir. Peki ya  4 boyutta iki vektor.

Parabollerle alakali
Parabol bir sabit nokta ve bir sabit dogruya esit uzakliktaki noktalar
kumesi olarak tanimlaniyor. Bu tanimdaki dogruyu baska nesnelerle (bir
cember, bir elips ya da yine bir parabol vs) olusacak yeni nesnenin
analitik koordinatlardaki denklemi nasil olur. Belirli orneklerde olusacak
sekil neye benzer.

arsimetin kanitladigi su teorem uzerine : Bir parabol alin, ve onu bir
dogruyla kesin. Dogrunun parabolu kestigi ikin nokta ve parabolun tepe
noktasini birlestiren ucgen, parabolun dogru tarafindan kesildigi kisminin
alaninin dortte birine sahiptir

Bunu tam bilmiyorum ama rus ciftcisinin carpma algoritmasi diye bir sey
varmis. Carpmayi daha kolay ogrenmeni sagliyormus. O carpmanin nasil
calistigi neden calistigi vs ogrenilebilir.

Trigonometri ve biraz newton tarzi analiz kullanmayi kabul edeceklere
Kureyi alin ve bir silindirin icine oturtun. Kureyi silindire dik iki
paralel duzlemle kesin. Kesitteki silindirin yuzey alani ve kurenin
kesitinin alani esittir.