[MD-sorular] free group üzerinde basit rastgele yürüyüş

İrem Portakal pirem at hotmail.com
15 Eki 2011 Cmt 00:53:54 EEST

Evet,  (F_{2}, {a^(+1,-1), b^(+1,-1)}) ile kastettiğim free grubun Cayley çizgesi. Yani elimizde 4-regular tree var.Recurrent olmak da şu şekilde tanımlanıyor: Bir basit rasgele yürüyüşe recurrent diyoruz eğer bu yürüyüş boyunca grubun etkisiz elemanını pozitif olasılıkla sonsuz defa ziyaret ederse.
Önerdiğiniz makale işime yaradı teşekkürler.
Ama sanırım bir de, biraz hileyle (ve ispatlanması gereken bir sürü teoremle) recurrent olmadığına şöyle ulaşabiliyoruz. Çizgemiz, Liouville değilse recurrent değildir. Non-amenable gruplar Liouville değildir. Free grup non-amenable olduğundan ilgili çizge recurrent değildir (!).