[MD-sorular] Matematik Dunyasi dergisi hakkinda

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
30 Eyl 2011 Cum 14:51:00 EEST

Degerli Matematiksever,

Matematik Dunyasi dergisi 2003 yilindan beri, yani 8 yildir benim
yonetimim altinda cikiyor.

Bunun nasil bir calisma oldugunu anlatmak imkansiz, gormek gerekir. Ne
gecesi var ne gunduzu, ne sabahi var ne aksami. Boynumdan belime kadar
vucudumun agrimayan bolgesi yok diyebilirim.

Ama degiyor. Biliyorum. Ogrencilerin tepkilerinden biliyorum.

Her sayisi 10.000 satiyor. Hatta zamanla asiyor ve 15.000 satisi
yakaladigimiz oluyor.

Bir soyut matematik dergisinin bu kadar uzun sure boyle bir basariyi
yakalamasi pek enderdir. Bu basarinin Turkiye gibi bir ulkede
gerceklesmesi adeta bir mucize.

Sanirim basarimizi ogrenciye duydugumuz saygiya borcluyuz. Nitekim her
seyi tanimlayip kanitliyoruz, hicbir seyi es gecmiyoruz, ustu kapali
gecistirmiyoruz, geri kalmis bir ulkeye bu kadari yeter demiyoruz,
ogrenciye ve zekasina guveniyoruz.

Satirlara, sayfalara ve emegimize acimadan, isin felsefesini atlamamaya
ozen gostererek, elimizden geldigince duru bir dille yazmaya calisiyoruz.

Saniyorum matematigin sayi ve simgelerden olusan anlamsiz bir bulamac
olmadigini da boylece cumle aleme gostermis olduk.

Aylik dergi olsa, bu satisla ihya olurduk. Ama 3 aylik bir dergiyiz.

Bu derginin cikmasindan bes kurusluk maddi cikarim yok, ama sayilara
gelmeyen onuru var. 2003'ten beri derginin gonullu kolesiyim.

Derginin borcu var ve daha da odemesi gereken faturalar var. Oysa bu ay
bir calisanimizin maasini odeyemedik...

Dergi daha cok ogrenciye ulassin diye zam da yapmak istemiyoruz. Hatta
bireysel aboneliklerden zarar bile ediyoruz. Bu durumu kontrol altina
alabilmek icin bronz (25), gumus (50), altin (75) ve platin (100)
abonelikler yarattik. Boylece parasi olandan (biraz) alip olmayana (cok)
veriyoruz.

Bu kalitede bir derginin yasamasi lazim. Yasayacak da.

Sizlerden dergiye abone olmanizi istiyorum.

www.matematikdunyasi.org <http://www.matematikdunyasi.org> adresinden
abonelik islemlerinizi yapabilirsiniz.

Ayni adresten eski sayilarimizin iceriklerini gorup, tukenmemis olanlari
ismarlayabilirsiniz.

Gencler ve matematik adina cok tesekkurler.

Ali Nesin