[MD-sorular] Öklidiyen sayılar

Ayhan Dil adil at akdeniz.edu.tr
6 Nis 2012 Cum 09:14:14 EEST

> Merhaba,

Aslında sorunuzun yanıtını Kerem Altun vermiş ama bu soru üzerine bir kaç
şey yazmak istedim.

İlk n asal sayinin carpimina 1 eklendiginde elde edilen sayıların
literatürdeki ismi Öklidiyen sayılardır, çünkü bunlar Öklid'in asal
sayıların sonsuz çoklukta olduğunu gösterdiği teoremdeki fikirle üretilen
sayılardır.

11 e kadar olan asalların çarpımına 1 eklendiğinde daima asal elde
ediliyor. ilk sorun 13 te çıkıyor.
2.3.5.7.11.13+1=59.509

ardından gelen 17,19,23,29 ile biten asallara bir eklediğinizde ede edilen
Öklidiyen sayıların hepsi bileşik, örneğin:

2.3.5.7.11.13.17+1=19.97.277

2.3.5.7.11.13.17.19+1=347.27953
*
*
 Ancak Öklidiyen asalların sonsuz çoklukta olup olmadığı açık problem
henüz.

Ayhan Dil