[MD-sorular] kombinasyon e

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
22 Nis 2012 Paz 21:18:44 EEST

Merhaba, hata yapiyor olabilirim ama soyle bir kanit oneriyorum. Kok vardir.

Fonksiyona f adini verelim ve diyelim ki koku olmasin. O zaman g her yerde
holomorfik bir fonksiyon olmak uzere
f(z) = e^g(z)
biciminde yazilabilir. Ayni zamanda f'nin biciminden buyume orderinin 1
oldugunu goruyoruz. Demek ki g birinci dereceden polinom hizinda buyuyen
bir her yerde holomorfik fonksiyon olmali, yani 1. derecedn bir polinomun
ta kendisi olmali.

Demek ki eger hicbir koku yoksa

f(z) = e^{a_1z} + ... + e^{a_n z} = e^{az + b}

esitligi gecerli olmalidir. Bu da olamaz. n = 0 koyunca b = log n oldugunu
goruyoruz. Sag taraftaki ifadesine gore f(z)/ n fonksiyonu toplamayi
carpmaya donusturuyor. Sol taraftaki ise bunu yapmaktan aciz. Celiski,
demek ki bu fonksiyonun kompleks koku olmak zorunda.