[MD-sorular] kombinasyon e

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
23 Nis 2012 Pzt 01:35:29 EEST

Zorunda değildir. Örneğin f(z) = e^{z}+ e^{2z}+ e^{3z} olsun ve g(z) =
e^{2z}+ e^{3z}

olsun. Bunlarin  en azindan birer kokleri oldugunu, kanitlamis olduk. Hatta
buradan sonsuz kokleri oldugunu da cikarabiliriz sanirim, yoksa sonlu koku
olsa, f(z)/(z-z_0)(z-z_1)...(z- z_n) fonksiyonu da order'i 1 olan ancak
kökü olmayan bir fonksiyon olacak, yani e^{az+b} biciminde olmasi
gerekecek. Bu da f(z) = e^{az+b}(z-z_0)... (z-z_n) biçiminde yazılması
anlamına gelir.
Belki mümkündür, ama hiç sanmam.
Hele ki yukarıda seçtiğimiz f fonksiyonu için kesinlikle mümkün değildir.
Asimptotik sebeplerden a = 3 olması gerektiğini görebiliriz. Daha sonra da
her iki tarafı e^{3z}'ye bölersek, ve pozitif reel eksende ilerlersek, sol
tarafın 1'e yakınsayacağını, ancak sağ tarafın ise n gücünde bir polinom
gibi sonsuza ıraksayacağını görürüz.
Biraz daha düşününce bu argümanın yukarıda yazdığınız gibi genel f'lere de
genelleştirilebileceğine ikna oldum.

Yani f ile g'nin her ikisinin de sonsuz adet kökü vardır.
Yine de f ile g'nin hiçbir ortak kökü yoktur. Olsa, o kökler kümesi f -
g'nin sıfırları kümesinin içerisinde yer alır. Ancak f - g = e^z hiçbir
kökünün olmadığını bildiğimiz güzide bir fonksiyondur.