[MD-sorular] olasilik tahmini

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
21 Ağu 2012 Sal 05:32:57 EEST

Yanit icin tesekkurler. Sorun Bayes teoremi kismi degil. Aktivitelere y_i,
havanin degisik durumlarina da x_j diyelim.

Eger p(y_i|x_j)'yi biliyorsak p(x_j|y_i)'yi bulmak kolay. Gerci bunun icin
p(y_i|x_j)'lerin i uzerinden toplami her j icin 1 olmali sanirim. Yani
verilen bir hava durumu (x_j) icin p(y_i|x_j) gecerli bir olasilik dagilimi
olmali. Emin degilim ama oyle olmali gibi geliyor.

Halbuki burada oyle birsey yok. Dediginiz gibi normalize etmek de ne kadar
dogru bilemiyorum.

Kerem