[MD-sorular] (konu yok)

mert turan mertturan_273 at hotmail.com
7 Şub 2012 Sal 15:12:43 EET

Karatuğ soruyu yanlış anlamış sanırım. Zaten soruya bakarsak asallar tek olduklarından üsleride tektir ve 24 tane tek sayının toplamı çifttir. bir çift sayıyla a nın 100 e yani çift bir sayıya tam bölünmesi için a nın çift olması gerektiği aşikar. Neyse benim görüşüme geleiyim.Sayılar teorisinin ünlü euler teoremi, a^fi(m)=1(mod m) dir. burada m 100 alınırsa, fi(100)=40 olduğundan her 1<a sayısı için a^40=1(mod 100) dür. p_i lerin üsleri 99! olduğundan ve 99! nın içinde 40 çarpanı bulunduğundan p_i lerin 100 modülüne göre kalanları hep 1 dir. p_i lerden 24 tane olduğundan 24 tane 1 in toplamı 100 modülüne göre 24 tür.   p_2 asalı 5 ve diğer asalların hepsi de tek. Bu durumda çarpımın birler
basamağının 5 olması gerekiyor. Seçeneklerde de sadece 25 bu şartı
sağlıyor.