[MD-sorular] serbest abelyen grup

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
19 Oca 2012 Per 01:29:46 EET

Bu tur sorulara cevap vermenin dogru olmadigini dusunuyorum.
Belli ki bu bir odev sorusu ve cok temel bir soru.
Yani hoca bunu ogrenci kendi dusunsun diye sormus.
Gercekten de bu tur sorularin yanitlarini ya kendin bulursun ve cok
faydali olur ya da bir baskasi kulagina fisildar ve bes para etmez.
Ancak soyle bir ufuk acici ipucu verilebilir: Serbestlik kategori
teorisi kavramidir. Abelyen gruplarda serbestlikle genel olarak tum
gruplarda serbestlik arasinda fark vardir. Ikinci dereceden nilpotent
gruplarda da serbestlik vardir ornegin.