[MD-sorular] Fwd: tekrarlı dönel permütasyon

Ezgi Kantarcı ezzzgi at gmail.com
26 Oca 2012 Per 18:39:05 EET

Merhaba,
Daireyi değil 9 çizgiye böldüğümüz diktörtgeni boyuyor olsaydık mesela,
klasik bir soru olurdu, 9!/4!3!2!. Bu durumda daire ile çalıştığımız için
bazı permütasyonları aynı kabul ettiğimizi farzediyorum.
Mesela SKMSKMSSK ile KMSKMSSKS aynı boyama şekline denk geliyorlar.
Bu nedenle her daire üzerindeki her boyama, başlangıç noktasına göre çizgi
üzerindeki 9 farklı boyamaya denk geliyor, yani sonuç 9!/4!3!2!9  =140
olmalı işlem hatası yapmadıysam.

(Burada işimizi kolaylaştıran, 9'un 4 ve 2ye bölünmemesi. Bu nedenle daire
üzerindeki boyamanın her başlangıç noktası farklı bir durum veriyor.
Hepsinden 3'er tane olsaydı mesela, boyamanın periyodik olduğu durumları
ayrıca incelememiz gerekecekti.
Mesela MKSMKSMKS başlangıç noktasına göre sadece üç durum veriyor.)