[MD-sorular] bir olasilik sorusu

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
31 Oca 2012 Sal 00:20:48 EET

Evet bana da oyle geliyor. Mesela N sayisini hic secmeme olasiligi:

Yani 0 oluyor. Demek ki N sayisini bir ara sececegiz mutlaka.

Ama bu benim sorumun yaniti olmadi. [0,1] reel araligindan birer birer sayi
secelim. n inci adimda sectigimiz sayi S_n olsun mesela. S_n'lerin n
sonsuza giderken birlesimi de S kumesi olsun. S boskume olamaz, en az bir
elemani oldugu bu isleme gore bariz. Ote yandan S boskume olmali, cunku her
a \in [0,1] icin a'nin S'de olmadigini gosterebiliriz.

Nerede hata yapiyorum?

Kerem