[MD-sorular] Topolojik Yarı grup

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
2 Mar 2012 Cum 17:23:02 EET

Ilk sorunuzun cevabini bilmiyorum, ama tahmin edebilirim.

(A, +, 0,X) dortlusune bir topolojik yarigrup diyelim. Eger (A,+,0) bir
yarigrupsa ve X, A'nin bazi altkumelerinden olusan bir kume olmak uzere
(A,X) bir topolojik uzaysa, ve dahasi

+ : A \times A  ----> A

surekli bir fonksiyonsa,

(A, +, 0,X) dortlusune bir topolojik yarigrup diyelim.

Ikinci sorunuzun yaniti ise tabii ki hayir. R gercel sayilar ise +: R
\times R ----> R fonksiyonu sureklidir. Ustelik gercel sayilarin bilindik
topolojisiyle