[MD-sorular] Ynt: Aðýrlýk Merkezi

dede dede_47 at mynet.com
13 Mayýs 2012 Paz 16:48:18 EEST

Sayın Åžener Öztürk; A-Önce "Fiziki" yöntem: Åžeklinizi bir köşesinden serbestçe salınabileceÄŸi bir çiviye asın,bu köşeden "ÅŸakul" sarkıtın,ÅŸeklinizin yüzeyindeki bu ÅŸakulun ipinin geçtiÄŸi doÄŸruyu çizin.Aynı iÅŸlemi bir baÅŸka köşe için (daha emin olmak içinbir 3. köşe için de) yapın.Åžeklinizin üzerinde bu "ÅŸakul ipinin" izdüşümdoÄŸrularının kesiÅŸtiÄŸi yer,ÅŸeklinizin "ağırlık merkezi" dir!B-Matematik/Geometrik yöntem:a)Åžeklinizi "uygun" bir koordinat sitemine yerleÅŸtirin,b)Bu durumda ÅŸeklinizi,ağırlık merkezini kolayca bulabileceÄŸiniz/hesaplayabileceÄŸiniz   daha "bilinen" ÅŸekillere ayırın.(örneÄŸin üçgenlere,karelere v.s.) Ayırdığınız her ÅŸeklin    ağırlık merkezine ait x_n ve y_n koordinatlarını ve bu parçaların g_n ağırlıklarını    bulun/hesaplayın,c)Daha sonra ÅŸeklinize ait ağırlık merkezinin koordinatlarını;   X_N=Toplam((x_n)*(g_n))/Toplam(g_n);
Y_N=Toplam((y_n)*(g_n))/Toplam(g_n);    eÅŸitliklerinden bulursunuz.(Toplamlar,ayırdığınız daha basit ÅŸekillerin sayısına    kadar alınacak.)Umarım yaralı olabildim.Selamlarımla kolaylıklar dilerim...A.Kadir DeÄŸirmmencioÄŸlu