[MD-sorular] Kartezyen Çarpım

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
23 Kas 2012 Cum 20:27:57 EET

Yanlış olmasına yanlış ama özünde doğru.

(A x B) x C ile A x (B x C) arasındaki izomorfi o kadar doğal ki kitabı
yazanlar, muhtemelen,

(1) izomorfinin eşitlik anlamına gelmediğini fark etmediler,
(2) ya da bu ayrımı yapmanın gereksiz olduğunu düşündüler,
(3) ya da izomorfik objelerin denklik sınıflarının alındığı bir kategoride
çalışıyorlar.

3. olasılıkta kartezyen çarpımın değişme özelliğinin de olduğunu iddia
etmek zorundalar.

Bir ihtimal daha var, AxBxC derken elemanları (a,b,c) olan bir yapıyı
kastediyorlar, yani otomatikman (A x B) x C demek oluyor. Tabii bu durumda
birleşme özelliğinin olup olmaması manasız, çünkü birleşme ikili işlemlerin
bir özelliğidir, üçlü işlemlerin değil.