[MD-sorular] Sıfırdan eksi altı çıkması

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
31 Eki 2012 Çar 21:49:42 EET

Tibet Efendi'nin bu aciklamasi matematiksel olarak dogru ama pedagojik
acidan bence yanlis bir yaklasim.
Eger a + (-b) islemini a-b olarak kisaltmissak, bu, a-b ifadesinin basli
basina bir onemi ve anlami olduguna isarettir.
Eger cikarma diye bir islem ilkokullarda ogretiliyorsa, bu cikarma
islemi a + (-b) islemi olamaz. Dogal bir anlami olan bir islem olmali.