[MD-sorular] abc kestirimi ve matematikte açık problemler

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
21 Eyl 2012 Cum 19:27:33 EEST

On 21.09.2012 17:01, mehtap özkan wrote:
> Değerli Arkadaşlar,
>
> abc kestiriminin ispatlandığı iddia ediliyor..
>
> http://www.nature.com/news/proof-claimed-for-deep-connection-between-primes-1.11378
>
> Benim sorum Matematikteki açık problemleri çözünce çözen insanlara ne
> olmakta? Para ödülü olan sorular hariç çözüldüklerinde onları çözenlerin
> hayatında herhangi bir değişiklik olmaktamıdır?
O kadar onemli bir problem cozemedim ama tecrubemden yola cikarak sunu
soyleyebilirim: "Bundan daha onemli bir sey yapamam, artik olmem lazim"
dusuncelerine ve dolayisiyla bunalima girilir.

> Yıllarca uğraştıklarına
> değiyor mu?
Ugrasmayinca hayattan daha fazla zevk aliniyor varsayimiyla bu soruyu
sormussunuz sanirim. Varsayiminiz yanlis. Hatta tam tersine.
> Matematikte açık problemleri çözünce pratikte pek bir şey
> değişmeyecek. Insanları bunları çözmeye iten nedir? Şöhret?
Ask ve tutku.