[MD-sorular] abc kestirimi ve matematikte açık problemler

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
21 Eyl 2012 Cum 19:36:09 EEST

1 milyon dolarlık ödülü olmayan abc sanısını çözen (çözdüğü iddia edilen)
Shinichi Mochizuki

Bir milyon doları 2-3 senede kazanabileceği işlerden kabul alabilir.
Japonya'da kalmak isterse oraya alanıyla alakalı istediği hemen hemen her
post-doc'u getirebilir.
Ortaya başka bir problemin çözümü için bir program oluştursa insanlar onu
ciddiye alıp bu konuda çalışırlar.
Bundan sonra başka hiçbir kanıt yapmasa ve hayatını bu kanıtı açıklamaya
adasa yine matematik için yararlı bir iş yapmış olur.
Belki bir de Japon başbakanı Yoshihiko Noda ona cumhuriyet/imparatorluk
altını takar.