[MD-sorular] Ynt: Re: Pi sayýsý

dede dede_47 at mynet.com
4 Nis 2013 Per 01:31:58 EEST

Sayın Karatuğ Ozan Bircan,

Bu soruyu internette aradım,bulamadım;hayli uÄŸraÅŸtım sonuçlandıramadım.VerdiÄŸiniz linkte bu soruya olumlu/olumsuz yanıtlar veren bir çok görüÅŸ var.
Ama yanıtlar içinde aÅŸağıda ki cümle en tutarlı cümle: "...On the other hand, since pi is an irrational number, we do know that its digits never terminate, and it does not contain an infinitely repeating sequence (like 12341234123412341234…)."...DiÄŸer yandan,pi'nin oransız bir sayı olması nedeniyle,ondalık kısmının rakam sayısı asla sonlanmaz (sonsuz sayıdadır),dolayısıyla; 12341234123412341234… gibi sonsuz tekrarlı
dizileri (içinde) bulunduramaz"
Bu yanıt bana çok tutarlı geldi;zira sonsuz tekrarlı bir dizi,sonsuz uzunlukta bir dizinin içinde bulunması biraz "saÄŸ duyuya" aykırı gibi.Ama matematik bu;saÄŸduyu ile her zaman örtüÅŸmeyebilir.
Beni sonuçsuz kalacak birçok uÄŸraşıdan kurtardığınız için teÅŸekkür eder;
Sağlık ve esenlik dilerim.

A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu

 ;Kimden : karatugo at gmail.comKime : dede <dede_47 at mynet.com>Cc : md <MD-sorular at matematikdunyasi.org>Gönderme tarihi : 04 Nisan 2013 PerÅŸembe 00:28Konu : Re: [MD-sorular] Pi sayısı

http://math.stackexchange.com/questions/216343/does-pi-contain-all-possible-number-combinations