[MD-sorular] Deðiþken Pi

dede dede_47 at mynet.com
7 Nis 2013 Paz 18:51:08 EEST

DeÄŸerli Liste Üyeleri,

Düzlem geometri de (Euclide) pi sayısı;
"bir çemberin çevresinin çapına oranı" olarak tanımlanır.
Hiperbol geometrisi (Lobatchevski),Küresel geometri
(Riemann) gibi farklı geometrilerde bu tanım korunuyor mu?
Eğer bu tanım korunuyor ise:
Einsteine'in Görelilik Kuramına göre;evrenimiz de düzlem geometri deÄŸil,
küresel geometri geçerlidir.Küresel gemetride bildiÄŸimiz pi sayısı
DP=(Sin(A)/A)*pi formülü gereÄŸince artık sabit deÄŸil,deÄŸiÅŸkendir.
(A açısı,kürenin merkezinden,üstüne çizilmiÅŸ çemberin çapının bir ucunu
kürenin tepe noktasına birleÅŸtiren doÄŸru arasında ki yayı gören merkez açıdır.)
A açısı 0<A<90 derece arasında deÄŸiÅŸince PÄ° sayısıda (2<(DP)<pi)
arasında değişir.Akla şu soru takılıyor:
Aya,uzaya gönderilen,haberleÅŸmede kullanılan uyduların yörünge
hesaplarında, (2<DP<pi) aralığında bildiğimiz pi'nin hangi DP değeri
kullanılmaktadır?(yörünge hesaplarında pi sayısının bulunduÄŸu kesindir,
kastettiÄŸim iÅŸte bu hesaplarda ki pi deÄŸeridir.)
Ben mi yanlış biliyor/düÅŸünüyorum? Yoksa pi nin (ÅŸimdilik)
bilemediÄŸimiz,geometrilere göre deÄŸiÅŸmeyen sabit baÅŸka bir deÄŸeri
varda,biz mi bilmiyoruz?
Bu konuda bilgisi olan üyelerin,bilgilerini paylaÅŸmaları dileÄŸiyle..
Saygılar...

A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu

Not:Farkındayım,diÄŸer üyeler bağışlasınlar;çok sık soru soruyorum,
ya ben de/bilgilerim de bir sıkıntı var,ya da çok/herÅŸeyi kafama takıyorum.
Bilemiyorum...