[MD-sorular] Ynt: Mükemmel Sayýlar Hakkýnda

dede dede_47 at mynet.com
14 Nis 2013 Paz 18:13:57 EEST

Sayın Ender Uygun,
VerdiÄŸiniz formülleri inceledim.Bunların olÅŸturduÄŸu kümelerde elbette
mükemmel sayılar da olacaktır.Zira, mükemmel sayılar;
2^(k-1)*((2^k)-1),(1) formülüyle bulunur. EÄŸer;k=2,3,4,5,...,k için
((2^k)-1) asal bir sayıysa,(1) eÅŸitliÄŸi daima mükemmel sayı verecektir.
Sonu 8 le biten mükemmel sayıları veren eÅŸitliÄŸiniz basitleÅŸtirilirse,
(120*2^n+(2^((n+4)/2)-1))*2^(n+6)=2^(n+6)*(2^(n+7)-1),(2)
bulunur.(2)nin sağındki eşitliğe n=k-7 koyarsanız,(1) eşitliğini
bulursunuz.Aynı ÅŸekilde sonu 6 ile biten mükemmel sayıları veren
eÅŸitliÄŸiniz de basitleÅŸtirilirse,
(480*2^n+(2^((n+6)/2)-1))*2^(n+8)=2^(n+8)*(2^(n+9)-1),(3)
olur.(3) ün saÄŸ tarafına bu defa n=k-9 konulursa, yine (1) eÅŸitliÄŸi elde edilir.
(1) eÅŸitliÄŸinden mükemmel sayılar elde edildiÄŸinden bu yaptığım dönüÅŸümler
sonucu verdiÄŸiniz formüllerin de (1) eÅŸitliÄŸine dönüÅŸmesi dolayısıyla
bunların oluÅŸturduÄŸu kümenin de mükemmel sayıları barındırması
gayet normal ve doğaldır; şaşılacak birşey yok!
Dolayısıyle,bu formüllerin daha önce bilinip/bilinmemesi artık
önemli olamaz. Matematikte bir formülün "deÄŸerli/önemli" olması için,
ufuk açması, önceden çözülemez bazı problemleri çözmeye araç
olması, deÄŸiÅŸik ve bilinmeyen sonuçları içermesi beklenir.
Yinede yılmayın; benim kendime rehber yaptığım, "Boş durmaktansa
boÅŸa çalışmak daha iyidir!" düsturu gereÄŸince, boÅŸ kaldıkça bu tip
uğraşlarınıza devam edin!
Esenlik/sağlık dileklerimle selamlar...

A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu
 ----- Özgün Ä°leti -----Kimden : enderport at gmail.comKime : md-sorular at matematikdunyasi.orgGönderme tarihi : 14 Nisan 2013 Pazar 11:54Konu : [MD-sorular] Mükemmel Sayılar Hakkında

Mükemmel sayılar ile ilgili ekte göndermiÅŸ olduÄŸum belgeyi incelemenizi rica ediyorum konuya ilgi duyanlarca.
Tamamen kendi amatör çalışmalarım neticesinde bulduÄŸum ; Mükemmel sayıları barındıran bu kümelerin matematik dünyasınca bilinip bilinmediÄŸini merak ediyorum.
Bilenler olcaktır 2 ay önce yine bu konu hakkında mesaj yazmıştım. Ä°ki aydır iÅŸten arta kalan zamanlarımda yoÄŸun mesai harcadım bu konuya formüller doÄŸrudur fakat biliniyormu onu bilmiyorum.
2 ay önce bir sonuca ulaÅŸamasamda devam etmem yönünde teÅŸviklerinden dolayı baÅŸta KADÄ°R BEY olmak üzere tüm buaradaki matematikseverlere ÅŸükranlarımı sunarım.
Ä°ÅŸin doÄŸrusu excel ortamında çözülecek bir konu olmamakla birlikte mükemmel sayıların belli bir düzen içerisinde oldukları rastgele olmadıkları yönünde çok kuvvetli bir kanıya sahip oldum fakat çözebilmek çok yoÄŸun bir çaba istiyor sırf bu iÅŸle meÅŸkul olmak gerekiyor.
Ekteki dosyayı ayrıca kendi web siteme de koydum burada açılmazsa oradanda inceleyebilirsiniz.
http://www.17.web.tr

Saygılarımla
ENDER UYGUN