[MD-sorular] Mükemmel Çift Sayılar Hakkında.

ender enderport at gmail.com
17 Şub 2013 Paz 11:46:06 EET

Mükemmel çift sayılar konusunda amatör bir araştırmacıyım.Aslında Mükemmel
sayılar diyeceğim ama tek olayından dolayı diyemiyorum:))
Araştırmalarımın amacı Mükemmel çift sayıları bulmaktan ziyade belli bir
formül neticesinde peşpeşe gittiklerine inanıyorum.

Çalışmalarım sırasında farkettiğim aşağıdaki önerme Matemetik dünyasınca
bilinmektemidir?

Sizlerden ricam bu soruma cevap vermenizdir.

Tabiki cevabınız  senin neyine matematik şeklinde de olabilir:))  Bende
tümden bu deftei kapatır rüyamda  bile rakam görmekten kurtulmuş olurum.

Tüm okuyan ve cevaplama nezaketinde bulunan matematik sevdalılarına
saygılarımı sunarım.

Ender UYGUN
D.1972
ÇANAKKALE

Önerme 1  : HER MÜKEMMEL ÇİFT SAYI ÜÇGEN SAYILAR KÜMESİNİN ELEMANIDIR.

Önerme 2 :  Herhangi bir Mükemmel çift sayı üçgen sayılar kümesinin kaçıncı
elemanı ise o sayı mersenne asalıdır.

Not:Bilgisayar ortamında denenebilir % 100 doğrudur.

ÖRNEK:

*ÜÇGEN SAYILAR KÜMESİ ELEMAN SIRA NO*
                                                * ÜÇGEN SAYILAR*

1
1

2
3
                                3 (Mersenne Asalı)
                                                                   6
(Mükemmel Sayı)
                                7 (Mersenne
Asalı)
28 (Mükemmel Sayı)
............                 524287    (Mersenne Asalı)
                                       137.438.691.328  (Mükemmel Sayı)