[MD-sorular] Mükemmel Çift Sayılar Hakkında.

Burak Yücesoy burakyucesoy at gmail.com
18 Şub 2013 Pzt 01:13:10 EET

Merhaba Ender Bey,

malesef benim bu konuda pek bilgim yok. Sadece internette biraz arama
yaparak gönderdiğim linki buldum. O yüzden çalışmanızı temize dökseniz
bile pek faydalı olabileceğimi sanmıyorum ama belki listenin diğer
üyeleri ilgilenebilir.

Bu arada linkteki yazının dilim döndüğünce çevirisi şu şekilde;

Mersenne asalları(Mp), mükemmel sayılarla olan bağlantıları yüzünden
de dikkate değerdir. 4. yüzyılda Öklid eğer 2^p-1 asal ise
(2^(p-1))(2^p-1) in mükemmel sayı olduğunu ispatladı. Ayrıca bu sayı
Mp(Mp+1)/2 olarak ifade edilebilir ve bu sayı Mp. üçgen sayı ve
2^(p-1). altıgen sayıdır. 18. yüzyılda Euler bütün çift mükemmel
sayıların bu formda olduklarını kanıtladı. Herhangi bir tek mükemmel
sayı olup olmadığı ise bilinmiyor.

İyi günler.

Burak Yücesoy