[MD-sorular] yardim

Sergazi Nurbavliyev sernur213 at gmail.com
9 Oca 2013 Çar 15:07:51 EET

Merhabalar
Ben ogrencilerime bir integral sorusunu cozerken bir ogrenci bir sey iddia
etti ve ben isin icinden dogrusunu soylemek gerekirse cikamadim. Soru cok
kolay aslinda soyle.

Soru: Find the area of the region bounded by the graphs of
x=y^3, x+y=2 and y=0
Cevap: 5/4 cikiyor dedim  ve (sizinde grafigini cizdiginiz zaman ilk
akliniza gelecek alan eminim ) ama ogrencim bu sorunun cevabinin sonsuz
oldugunu ancak eger x=y^3 and x+y=2, y=0 dersek  o zaman cevabin 5/4
oldgunu iddia etti ve ''and'' kelimesinin cok onemli oldugunu iddia etti.
burada onun cok onemi var mi ? Bana varmis gibi geldi de. Acaba aradaki
fark nedir  ?
Onemli: x=y^3, x+y=2 and y=0 (grafik cizerken ilk once ilk iki curve i
aldik yani x=y^3, x+y=2 ve sonra y=0 ile aradaki kismi aldik o zaman
gercekten de sonsuz oluyor.  )
ama ogrencimin dedigi gibi x=y^3, and x+y=2, y=0 ( bu durumda ilk
once x=y^3 aldik sonra ise x+y=2, y=0  arasinda kalan alani alinca
gercektende 5/4 cikiyor. )
Simdiden cok cok tesekkur ederim.

Sergazy Nurbavliyev