[MD-sorular] Ynt: yardim

dede dede_47 at mynet.com
9 Oca 2013 Çar 16:56:47 EET

Sayın Sergazi  Nurbavliyev;
Önce sorunuzu Türkçe’ye çevirelim:
“y=x^3, x+y=2  ve y=0  eÄŸrilerinin belirlediÄŸi SINIRLI/KAPALI bölgenin alanını bulunuz.”
Çeviride,  “SINIRLI/KAPALI  (bounded)” kelimesini özellikle büyük yazıp karaladım;
zira sorunun anahtar/kilit kelimesidir. Soruda  bu sınırlama verildikten sonra, eÄŸrilerin
herhangi ikisinin arasına virgül,veya VE(and) kelimesini koyasanız koyun, artık sınırsız/açık(unbounded)  alan düÅŸünülmez.(Bir alanın sonsuz olması için
gerek ve yeter koÅŸul olmamasına raÄŸmen, açık/sınırsız bir bölge olması gerekir.)
Bu alanın sonsuz olabilmesi için x+y=2  doÄŸrusunun dikkate alınmaması gerekmektedir.
Soruda bu doğru da verildiğinden, burada hesaplanacak alan kapalı/sınırlı olup yanıtı
5/4 birim karedir. (ÖÄŸrenciniz “ve (and)”  kelimesine  dikkat ediyor da “sınırlı/kapalı (bounded)” kelimesine neden dikkat etmiyor? Bana göre öÄŸrenciniz  “demegoji/mugalata” yapmış!
Esenlik/saÄŸlık dileklerimle…
A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu

 ----- Özgün Ä°leti -----Kimden : sernur213 at gmail.comKime : md-sorular matematikdunyasi <md-sorular at matematikdunyasi.org>Gönderme tarihi : 09 Ocak 2013 ÇarÅŸamba 15:08Konu : [MD-sorular] yardim
Merhabalar
Ben ogrencilerime bir integral sorusunu cozerken bir ogrenci bir sey iddia etti ve ben isin icinden dogrusunu soylemek gerekirse cikamadim. Soru cok kolay aslinda soyle.

Soru: Find the area of the region bounded by the graphs of
x=y^3, x+y=2 and y=0
Cevap: 5/4 cikiyor dedim  ve (sizinde grafigini cizdiginiz zaman ilk akliniza gelecek alan eminim ) ama ogrencim bu sorunun cevabinin sonsuz oldugunu ancak eger x=y^3 and x+y=2, y=0 dersek  o zaman cevabin 5/4 oldgunu iddia etti ve ''and'' kelimesinin cok onemli oldugunu iddia etti. burada onun cok onemi var mi ? Bana varmis gibi geldi de. Acaba aradaki fark nedir  ?
Onemli: x=y^3, x+y=2 and y=0 (grafik cizerken ilk once ilk iki curve i aldik yani x=y^3, x+y=2 ve sonra y=0 ile aradaki kismi aldik o zaman gercekten de sonsuz oluyor.  )
ama ogrencimin dedigi gibi x=y^3, and x+y=2, y=0 ( bu durumda ilk once x=y^3 aldik sonra ise x+y=2, y=0  arasinda kalan alani alinca gercektende 5/4 cikiyor. )
Simdiden cok cok tesekkur ederim.

Sergazy Nurbavliyev

Mynet Email Sponsoru: