[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Re: Project Euler 222.Soru

Burcin Erocal burcin at erocal.org
18 Oca 2013 Cum 05:12:14 EET

Merhaba,

asagida gordugunuz gibi, ben de mesajinizi biraz caba gostermeden
okuyamiyorum. Nedeni asagida...

On Thu, 17 Jan 2013 21:47:41 +0200
dede <dede_47 at mynet.com> wrote:

> Sayın Ali Nesin;
> Yazdığım boyut ve yazı tipiyle çok ileti gönderdim;ÅŸimdiye kadar
> sizden/başkasından "okunamıyor" diye bir geri bildirim almadım.
> Acaba sizin bilgisayarın ayarlarında mı sorun var? Lütfen
> tarayıcı ayarlarınızdan;Görünüm;Karakter kodlaması;Unicode(UTF-8)
> sıralamasıyla bir kontrol yaparmısınız?(Benim
> bilgisayarım.Unicode(UTF-8) ayarındadır;başka ayarlarda bazı
> karekterler çok deÄŸiÅŸik çıkmakta yazı okunmamaktadır.Sanırım
> sizin bilgisayarında Unicode(UTF-8) ayarında olması gerek.) Bu
> ayarlada düzelmezse;diÄŸer üyelerden yardım rica
> [...]

Sorun font tipi veya buyukluguyle alakali degil. Kullandiginiz
"encoding" problem. Mynet arayuzunden bu degistirilebilir mi
bilmiyorum.

Mesajiniz hem html hem sade metin olarak 2 kisimda gonderiliyor.
E-posta iceriginde html kullanmak genelde mesajin okunabilirligini
etkiledigi icin, bir cok kisi yalnizca sade metin gonderilmesi ve
goruntulenmesini tercih eder. Sanirim Ali hoca, benim gibi, e-posta
programini boyle ayarlamis.

Mesajinizin sade metin basligi soyle:

--b1_002785a9d2e42c6658b722d03df41e77

Bu kisim utf8 oldugunu iddia ediyor, ama mesaj bize ulasana kadar
icerigi bozulmus. Bazi sunucular 8bit kodlamayi desteklemeyebilir.
Bunun yerine quoted-printable veya base64 kullanmak mumkun.

Html kisim basligi yukaridakine benziyor:

--b1_002785a9d2e42c6658b722d03df41e77

Icerik yine utf8 oldugunu iddia ediyor, ama Turkce karakterler html
kodlariyla gosterilmis. Mesaj gordugum kadariyla ASCII kodlanmis. ASCII
icin 7 bit yeterlidir. Eger sunuculardan biri 8bit'i bozuyorsa, bu
kisim bundan etkilenmez.

html kisimdan ornek:

kodlamasý;Unicode(UTF-8)</p> <p>sýralamasýyla bir kontrol
yaparmýsýnýz?(Benim bilgisayarým.Unicode(UTF-8)</p>
&ccedil;ýkmakta yazý</p>

Mynet sistem yoneticilerine sorunu bildirmeyi deneyebilirsiniz, ya da
webmail servisinizi degistirebilirsiniz.

Burcin