[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Re: Ynt: Re: Project Euler 222.Soru

dede dede_47 at mynet.com
18 Oca 2013 Cum 11:13:47 EET

Sayın Burçin Eröcal;Internette tarayıcı olarak MOZILLA FIREFOX kullanıyorum
DediÄŸiniz ayarların kontrolünü bu tarayıcıda yaptım:
Görünüm,Karekter kodlaması: Unicode (UFT-8)
Ä°leti yazma arayüzünde:(saÄŸ üst köÅŸede) Biçim: Html; Öncelik:Normal.
20 yıldır ileti yazmada bu ayarları kullanırım;;Belki binlerce ileti gönderdim,
Sn Ali Nesin ve sizden baÅŸka hiç kimse gönderdiÄŸim iletilerin okunamadığını
söylemadi;ilk olarak sizlerden duydum.Yukarıda verdiÄŸim ayarları
deneme amaçlı deÄŸiÅŸtirdim;bu sefer yazdığım,iletilerin hepsinde
karakter bozuklukları ortaya çıktı;mecburen yine bu ayarlara döndüm.
Hatta bugün bir üye (Ä°brahim Yıldız);benim doÄŸrudan gönderdiÄŸim
iletilerin düzgün okunduÄŸunu,ama Sn. Ali Nesin'in yanıtlama amaçlı
geri göderdiÄŸi iletilerde karakter bozulmaları olduÄŸunu yazmaktadır.
Sn.Ali Nesin'in ve sizin (diÄŸer tüm üyelerin) iletileri bana düzgün geliyor,
bir sorun yok! Benim  gönderdiÄŸim iletileri (ikinizden baÅŸka) okunmuyor diye
şikayet eden yok! Bunlar, sorunun kaynağının sizlerin bilgisayar ayarlarında
olabileceÄŸi olasılığını güçlendiriyor;lütfen sizler ayarlarınıza bir göz atın.
Merak ettim;benim iletileri "çaba göstermeden" okuyamadığınızı yamışsınız;
BahsettiÄŸiniz "çaba" nedir,ayarları deÄŸiÅŸtirmek mi, iletiyi baÅŸka "encoder" ile
yeniden çöz(dür)mekmidir?Açıklarsanız merakım giderilmiÅŸ olur.
Sağlık/esenlik/mutluluk dileklerimle...
A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu

 ----- Özgün Ä°leti -----Kimden : burcin at erocal.orgKime : md-sorular at matematikdunyasi.orgCc : dede <dede_47 at mynet.com>Gönderme tarihi : 18 Ocak 2013 Cuma 05:10Konu : Re: [MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Re: Project Euler 222.Soru
Merhaba, asagida gordugunuz gibi, ben de mesajinizi biraz caba gostermeden okuyamiyorum. Nedeni asagida... On Thu, 17 Jan 2013 21:47:41 +0200 dede <dede_47 at mynet.com> wrote: > Sayın Ali Nesin; > YazdıÄŸım boyut ve yazı tipiyle çok ileti gönderdim;ÅŸimdiye kadar sizden/baÅŸkasından "okunamıyor" diye bir geri bildirim almadım. Acaba sizin bilgisayarın ayarlarında mı sorun var? Lütfen tarayıcı ayarlarınızdan;Görünüm;Karakter kodlaması;Unicode(UTF-8) sıralamasıyla bir kontrol yaparmısınız?(Benim > bilgisayarım.Unicode(UTF-8) ayarındadır;baÅŸka ayarlarda bazı karekterler çok deÄŸiÅŸik çıkmakta yazı okunmamaktadır.Sanırım sizin bilgisayarında Unicode(UTF-8) ayarında olması gerek.) Bu ayarlada düzelmezse;diÄŸer üyelerden yardım rica > ediyorum.Bilgisayarı bilen bir/birkaç üye, sorunsuz okuma için hangi yazı tipi ve boyutu kullanmaktalar ve bilgisayarları yukarıda yazdıÄŸım yerde hangi ayardadır,yazarlarsa ben de bilgisayarımı bu ayar
 lara
alıp, iletileri bu ayarlarda yazarım.(Bu iletiyi ve okuyamadıÄŸınız ekli iletiyi, bu sefer; 12 punto Ariel ile yazdım) Selamlar/esenlikler dileklerimle.. A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu Sorun font tipi veya buyukluguyle alakali degil. Kullandiginiz "encoding" problem. Mynet arayuzunden bu degistirilebilir mi bilmiyorum. Mesajiniz hem html hem sade metin olarak 2 kisimda gonderiliyor. E-posta iceriginde html kullanmak genelde mesajin okunabilirligini etkiledigi icin, bir cok kisi yalnizca sade metin gonderilmesi ve goruntulenmesini tercih eder. Sanirim Ali hoca, benim gibi, e-posta programini boyle ayarlamis. Mesajinizin sade metin basligi soyle: --b1_002785a9d2e42c6658b722d03df41e77 Content-Type: text/plain; charset = "utf-8" Content-Transfer-Encoding: 8bit Bu kisim utf8 oldugunu iddia ediyor, ama mesaj bize ulasana kadar icerigi bozulmus. Bazi sunucular 8bit kodlamayi desteklemeyebilir. Bunun yerine quoted-printable veya base64 kullanmak mumkun. Html kisim basligi yukarida
 kine
benziyor: --b1_002785a9d2e42c6658b722d03df41e77 Content-Type: text/html; charset = "utf-8" Content-Transfer-Encoding: 8bit Icerik yine utf8 oldugunu iddia ediyor, ama Turkce karakterler html kodlariyla gosterilmis. Mesaj gordugum kadariyla ASCII kodlanmis. ASCII icin 7 bit yeterlidir. Eger sunuculardan biri 8bit'i bozuyorsa, bu kisim bundan etkilenmez. html kisimdan ornek:
ayarlarınızdan;Görünüm;Karakter kodlaması;Unicode(UTF-8)
sıralamasıyla bir kontrol yaparmısınız?(Benim bilgisayarım.Unicode(UTF-8)
ayarındadır;baÅŸka ayarlarda bazı karekterler çok deÄŸiÅŸik çıkmakta yazı
Mynet sistem yoneticilerine sorunu bildirmeyi deneyebilirsiniz, ya da webmail servisinizi degistirebilirsiniz. Burcin